jueves, 10 de marzo de 2011

L20-2011. Les TIC al Curriculum d'Educació Infantil

En una nova sessió de l'assignatura L20, s'ens ha plantejat la següent pregunta: Perquè nosaltres que estudiem Educació Infantil tenim una assignatura de Noves Tecnologies?

En aquesta qüestió ens veiem en la necessitat de recurrir al Curriculum d'Educació Infantil, més concretament al del primer i segon cicle que està establert a la Comunitat Valenciana per a investigar on es troba el paper de les TIC. Per a aquells que no estiguen familiaritzats amb aquesta paraula, el currrículum educatiu és el conjunt de competències bàsiques, objectius, continguts, mètodes pedagògics i criteris d'avaluació de cada matèria que s'ensenyen en un programa educatiu, en aquest cas en l'Educació Infantil. Segons la llegislació, els objectius i demés aspectes del curriculum són d'obligat compliment per als mestres, de tal manera que allò que encontrarem en aquest document ens ha de guiar durant tota la tasca docent.

Bé doncs, després d'haver analitzat el que diu el currículum sobre les TIC i haver investigat un poc sobre el tema, cal que expose les següents idees clau:
  • En primer lloc les TIC apareixen com a necessaries en aquest cicle educatiu, ja que es troba present com a objectiu el descobrir les noves tecnologies de la informació i la comunicació.
  • Per una altra banda, es fa referencia a algunes de les funcions de les TIC: com a recurs didàctic i com a projecte de futur per als xiquets i xiquetes desde menuts.
  • En un altre objectiu trobem la importancia d'ampliar el coneixement del món dels nens mitjançant les TIC treballant els mitjans de comunicació i les noves tecnologies com a objecte d'estudi.
  • A més també trobem la iniciativa de crear senzilles produccions propies mitjançant el joc i l'exploració de manera que els aproxime al món cultural actual.
  • Per últim en diversos moments trobem les TIC com una eina motivadora, nova i atractiva que pot produir uns grans resultats en els xiquets i xiquetes.
Aleshores, ens trobem en situació d'afirmar que les TIC són vitals en l'educació actual? Doncs si i moltisim, ja que hem de ser conscients de que ens encontrem en una societat on les noves tecnologies estan integrades en tot arreu i els xiquets i xiquetes d'aquestes generacions hauran de conviure amb elles i han de coneixer-les poc a poc des de ben menuts. Es tracta d'un dret que no els hi podem negar ni tampoc amagar-nos baix la postura dels ensenyaments posteriors, ja que si ben be desde menuts aprenen competencies que ens resulten bàsiques per al llarg de tota la nostra vida, també hem de incloure les TIC.

Per una altra banda, he d'afegir que l'ús d'aquestes tecnologies resulta molt beneficiós a l'aula ja que pot tindre múltiples utilitats però cal que els mestres estiguem formats continuadament i ens trobem compromesos a dur-ho a terme. És necessari que els mestres actuem com a guies en aquest arpenentartge i sapiguem com introduir aquestes tecnologies als nens de manera que vullguen utilitzar-les i es senten còmodes amb elles per a, en un futur, poder aprofitar tot allò que els espera en la xarxa . Es tracta d'una meta que desafortunadament no tots els mestres de hui en dia la comparteixen però que desde açi m'agradaria fer reflexionar.


Per a finalitzar adjunte aquestes pàgines on he trobat molta informació sobre les TIC en l'educació:

No hay comentarios:

Publicar un comentario